APLICATII - Lucrarea nr. 4

ARBORI BINARI OPTIMI

4. Exercitii

4.1. Se considera cheile a,b,c,d cu probabilitatile de acces 3/15, 1/15, 7/15, respectiv 4/15.

a) Sa se construiasca toti ABO ce contin cheile date;

b) Sa se calculeze drumurile ponderate pentru toti arborii; care este arborele optim ?

4.2. Fie secventa de codificat : "MARE E MAREA MARMARA".

a) Sa se construiasca arborele de codificare Huffman si sa se scrie codurile obtinute;

b) Care este codificarea secventei initiale si ce lungime In octeti are ?

5. Aplicatii

5.1. Pentru o sursa Pascal oarecare, sa se construiasca doi arbori optimi continand cuvintele cheie, primul pe baza contoarelor de aparitie a cuvintelor cheie, iar al doilea luand In considerare si contoarele de cautare corespunzatoare celorlalti identificatori din text.

Pentru fiecare arbore, sa se afiseze contoarele ce au stat la baza constructiei, arborii obtinuti si timpii necesari cautarii tuturor identificatorilor din fisierul initial si din alte fisiere sursa.

5.2. Sa se gaseasca codurile Huffmann corespunzatoare caracterelor dintr- un text oarecare. Sa se afiseze codurile obtinute si raportul Intre lungimea textului initial si a celui codificat ( comprimat ).

5.3. Sa se implementeze un program utilitar de compresie-decompresie a datelor, pe baza algoritmului lui Huffmann.