Programarea Calculatoarelor - Laborator 1

Mișcarea unui obiect în plan

Veți primi un fragment de program care animează în mod grafic, pe ecran, mișcarea în plan unui obiect.
Voi veți completa programul, fiind nevoie să scrieți doar legile mișcării, urmând să vedeți pe ecran animația corespunzătoare celor scrise. Mai precis, pentru componentele pe ambele axe (x și y) ale mișcării, scrieți câte o funcție care descrie, la fiecare unitate de timp (intervalul între două scene succesive de animație):
(1) poziția următoare, și
(2) viteza următoare,
ambele în funcție de poziția și viteza curentă, și eventual alți parametri, depinzând de situația modelată. De exemplu: De exemplu, pentru prima variantă (bila de biliard), se cere să se scrie în C funcțiile new_vx, new_vy, new_x, new_y pentru valorile noi ale vitezei si poziției de-a lungul celor două axe. Toate funcțiile au câte trei parametri: poziția, viteza curentă și dimensiunea mesei de-a lungul axei respective. Timpul scurs între cele două momente de animație (cel curent și cel nou pentru care se face calculul) se consideră o unitate. Ecuațiile mișcării de-a lungul axelor x și y sunt, evident, similare. Toți parametrii și rezultatele au tipul double, un tip standard C pentru numere reale în precizie mai mare decât float.
Marius Minea
Last modified: Wed Feb 27 21:41:26 EET 2008